وبلاگ واچ گروپ

مقایسه ساعت سیتیزن با ساعت رولکس

مقایسه ساعت سیتیزن با ساعت رولکس

انتخاب بهترین ساعت عقربه ای از بین برند های موجود در بازار همیشه یک چالش تمام نشدنی بوده و ما صرفا با توجه به علایق خود یا بودجه ای که داریم خرید خود را انجام می‌دهیم. مقایسه ساعت سیتیزن با ساعت رولکس کمی سخت است، چون هر دوی این ساعت ها کیفیت بالایی دارند.

با مقایسه دو برند رولکس و سیتیزن خواهیم دید که این دو شرکت پیشتاز در صنعت تولید ساعت، چه تفاوت ها و چه تشابهاتی دارند. رولکس در نظر عموم به عنوان ساعتی لوکس و گران قیمت به شمار میاید، این در حالی است که سیتیزن سالیان سال است که ساعت‌های پیشرفته‌ای با قیمت مناسب تولید می‌کند که مخاطبان گسترده تری بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

مقایسه نوآوری ها و امکانات ساعت سیتیزن با ساعت رولکس

در این بخش نوآوری‌های هر برند را برای شما به صورت کلی و مفید توضیح می‌دهیم. این توضیحات احتمالا تفاوت های برند ها را برای شما بیشتر مشخص کند.

مقایسه نوآوری ها و امکانات ساعت سیتیزن با ساعت رولکس

نوآوری ها و امکانات ساعت رولکس

با نگاهی به تعداد نوآوری هایی که توسط شرکت رولکس انجام شده است، می توان دریافت که رولکس یکی از رهبران صنعت ساعت در زمینه نوآوری است.

  • در سال ۱۹۱۰، برند رولکس اولین شرکت ساعت سازی در دنیا بود که گواهینامه‌ی کرنومتر را برای ساعت‌های مچی بانوان کم سن دریافت کرد.
  • ساعت های مدل Oyster ، اولین ساعت های ضدآب که پایه تاج آن پیچی بود در سال ۱۹۲۶ تولید شد.
  • در سال ۱۹۳۱، ساعت رولکس یک مکانیزم سیم پیچی شده که تغذیه کننده بود را در ساعت های خود به کار می‌برد و هنگامی که فرد بازوی خود را کمی تکان میداد، روتور ساعت از آن حرکت تغذیه میکرد.
  • رولکس در سال ۱۹۵۳، یک ساعت ضد آب که در عمق صد متری هم سالم می ماند را تولید کرد.
  • در سال ‍۱۹۵۴، رولکس یک ساعت مچی تولید کرد که دو منطقه زمانی را به طور همزمان نشان میداد.
  • در سال ۱۹۵۶، رولکس یک ساعت مچی با قابلیت تغییر خودکار روز و تاریخ بر روی صفحه ساخت.

 نوآوری ها و امکانات ساعت سیتیزن

این یک واقعیت است که ساعت‌های سیتیزن امکانات بیشتری در اختیار شما قرار میدهد. در ادامه بخشی از نوآوری های منحصر به فرد ساعت سیتیزن را مطالعه خواهید کرد.

  • کمپانی سیتیزن در سال ۱۹۷۰، از ساعت های سوپر تیتانیوم خود رونمایی کرد. این ساعت ها به دلیل وجود تیتانیوم‌‌های طبیعی درون خود بسیار سبک، ضد ضربه و خش و بدون حساسیت هستند.
  • در سال ۱۹۷۶، کمپانی سیتیزن، اولین کوارتز آنالوگ که با انرژی نور کار می کرد را تولید کرد. این مدل به دلیل آنکه با محیط زیست سازگار بود را اکودرایو نامیدند.
  • برند سیتیزن در سال ۱۹۹۳ ساعت هایی دارای تکنولوژی کنترل رادیویی را به بازارها عرضه کرد. در این تکنولوژی، ساعت ها بهن کمک سیگنال های اتمیک که دقت آنها در حدود یک ثانیه در صد هزار سال است، به صورت کاملا خودکار زمان و تقویم را در ساعت شما تصحیح میکند.
  • از دیگر تکنولوژی های به کار رفته در ساعت سیتیزن نیز میتوان به تکنولوژی امواج ماهواره ای GPS اشاره کرد.

مقایسه متریال ساعت سیتیزن با ساعت رولکس

یکی از دلایل قیمت زیاد ساعت رولکس و ساعت سیکو متریال و موادی است که در محصولات منحصر به فرد خود به کار برده است. در ادامه می توانید متریال های برند رولکس و سیتیزن را با هم مقایسه کنید.

متریال موجود در ساعت های رولکس

هر برندی برای تولید ساعت های خود از یک سری متریال های خاص خود استفاده میکند. از سری امکانات ساعت های رولکس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

متریال موجود در ساعت های رولکس

چشمه موی پاراکروم:

یک محافظ ضروری برای دقت زمان سنجی ساعت است. این فنر که در سال ۲۰۰۵ رونمایی شد، کاملا در کشور مبدا تولید و طراحی شد. این طراحی را می‌توان یکی از بهترین طراحی های فنرهای مویی آلیاژی دانست.

RLX Titanium:

تیتانیوم‌های RLX آلیاژی هستند که رولکس برای استحکام و سبکی ساعت های خود از آن‌ها استفاده میکند. این نوع از تیتانیوم با درجه‌ی ۵ است و سبک تر از فولاد و متراکم تر از آلومینیوم است.

Evorse:

طلای Evorse ، یک آلیاژ انحصاری طلای صورتی منحصر به فرد است. این محصول در سال ۲۰۰۵ توسط کارشناسان شرکت رولکس تولید شد و حاوی ۷۵٪ طلا، ۲۰٪ مس و همچنین پالادیوم و ایندیم است.

Saros:

توالی سالانه ماه ها از آن چیزی که به نظر میرسد پیچیده تر است. این ویژگی مانند همه تقویم های سالانه، به طور مستقل ماه های ۳۰ و ۳۱ روزه را متمایز میکند و فقط باید هر سال یکبار، زمانی که فوریه به مارس تبدیل میشود، تنظیم شود.

متریال موجود در ساعت های سیتیزن

همانگونه که پیشتر اشاره شد، ساعت سیتیزن یکی از برندهای ساعت مچی کشور ژاپن و محبوب در بین مردم است. چندتا از متریال هایی که کمپانی سیتیزن در ساخت ساعت های خود استفاده میکند به شرح زیر است:

منابع معدنی:

در تولید این ساعت ها از مواد معدنی مانند قلع، کبالت و تنگستن استفاده میشود.

Updrift:

سیتیزن با دقت بسیار زیادی بر کیفیت این چرم‌های پلاستیکی از آن‌ها استفاده کرده است.این بندها با بازیافت پلاستیک های سطح دریاها و تبدیل مواد خام تولید میشوند.این بندها دوامشان به اندازه بندهای چرم مصنوعی است.

نوارهای بافتنی:

این نوارها یک تکنیک بافتنی بدون درز هستند که بریدگی را از بین می‌برند. این مواد قابل شستشو نیز هستند و باعث طراحی و ماندگاری بالا نیز میشوند.

مروارید:

مروارید هایی که از سطح دریا جمع می شوند، برای صفحه ساعت استفاده میشوند، و ظرافتی درخشنده به ساعت می بخشند.

الماس:

الماس های ساخته شده در آزمایشگاه، درخشندگی و سختی مشابه الماس های طبیعی دارند. این الماس ها بر خلاف الماس های طبیعی، در داخل آزمایشگاه ها تولید میشود. از این نوع الماس ها در ساخت ساعت های پیشرفته‌ی سیتیزن استفاده میشود.

در این مطلب با مقایسه ساعت سیتیزن با ساعت رولکس آشنا شدید اگر می خواهید از دیگر مطلب واچ گروپ همچون ساعت سیکو بهتر است یا سیتیزن؟ دیدن کنید می توانید به بخش بلاگ ما مراجعه کنید.

در نهایت، انتخاب بین برند رولکس و سیتیزن بستگی به سلیقه‌ی شخصی، نیازها و بودجه‌ی شما دارد. هر کدام از این برندها انتخاب‌هایی با کیفیت و زیبا در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهند. قبل از خرید حتما تحقیق کنید، نظرات مشتریان را بخوانید و به نیازهای خود بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *