وبلاگ واچ گروپ

ساعت سیکو بهتر است یا سیتیزن؟

ساعت سیکو بهتر است یا سیتیزن؟

کشور ژاپن بعد از سوئیس یکی از مطرح‌ترین کشورها در تولید ساعت مچی می‌باشد. ساعت‌های سیتیزن و سیکو از بهترین برندهای ساعت هستند که طرفداران زیادی هم دارند اما ساعت سیکو بهتر است یا سیتیزن؟ بسیاری از افراد در انتخاب بین این دو نوع ساعت ژاپنی دچار چالش می‌شوند. هر کدام از این برندها ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند و انتخاب آن یک موضوع کاملاً سلیقه‌ای و شخصی است.

هر شخصی بر اساس استایل و نیاز خود آن را انتخاب می‌کند. ساعت سیکو همانند ساعت هوگو باس قدمت زیادی دارد و می‌توان گفت این شرکت از سال ۱۸۸۱ فعالیت می‌کند و فناوری‌های متعددی را در ساعت‌های خود استفاده کرده است. ساعت سیتیزن فعالیت خود را در سال ۱۹۱۸ آغاز کرده است و در تولید ساعت اکودرایو پیشگام است.

این در حالی است که سیکو در تولید ساعت مکانیکی حرف اول را می‌زند. ما در این مطلب می‌خواهیم دو برند ژاپنی را با هم مقایسه کنیم که شما بتوانید انتخابی درست با توجه به نیاز خود داشته باشید.

مقایسه کالکشن‌های سیکو و سیتیزن

در سبک و طراحی هر دو برند ساعت‌های اسپرت و کلاسیک وجود دارد. ساعت‌های سیتیزن بیشتر با سبک سیاق رسمی و کلاسیک همخوانی دارند و ساعت‌های آن درخشش بیشتری دارند. کالکشن‌های پرسیج و پریمیر سیکو ظاهری کلاسیک‌تر دارند و بیشتر برای استایل رسمی مناسب هستند. اگر می‌خواهید سبک‌های اسپرت ورزشی را داشته باشید پیشنهاد ما مجموعه‌های سیکو فایو و پرسپکس است. در مقابل آن کالکشن‌های سیتیزن پرومستر و برایسن می‌توان نام برد.

مقایسه کالکشن‌های سیکو و سیتیزن

ساعت سیکو یا سیتیزن؟

اگر دنبال ساعتی با عملکرد دقیق یا علاقمند به ساعت‌های خورشیدی هستید بدون شک بهترین انتخاب ساعت‌های سیتیزن هستند. افرادی که جزئیات صفحه برایشان مهم است و ساعت‌هایی با متریال زیبا و زرق و برق را می‌خواهند بهتر است ساعت سیتیزن را انتخاب کنند.

اما اگر فردی هستید که  به ساعت‌های مکانیکی علاقه دارید و به عملکرد دقیق زمان با تکنولوژی کوارتز اهمیت نمی‌دهید و انتظار دارید ساعت شما یک زمان سنج خودکار داشته باشد پیشنهاد ما خرید ساعت سیکو است.

ساعت سیکو همچون ساعت مردانه کورنیش برای افراد با استایل کلاسیک مناسب هستند. افرادی که دنبال زرق و برق نیستند و بیشتر اصالت و شیک بودن ساعت برایشان مهم است.

فناوری‌های به کار رفته در ساعت سیتیزن و سیکو

یکی از شاخص‌های مهم در انتخاب ساعت ، نوع امکانات و فناوری ساعت می‌باشد که نیاز کاربران را فراهم می‌کند. ساعت سیکو همانطور که گفتیم قدمت بیشتری دارد. در تولید ساعت‌های خود از حد و مرز پیشرفته فراتر رفته است و از همه‌ی تکنولوژی‌ها در ساعت خود استفاده کرده است. تخصص اصلی سیکو ساعت‌های مکانیکی است که کیفیت بالایی دارند و ساعت‌های مکانیکی سیکو با هیچ یک از برندها قابل مقایسه نیستند.

برند سیتیزن همه‌ی سعی خود را در تولید ساعت کوارتز گذاشته است و ادعا می‌کند در تولید ساعت اکودرایو پیشگام است. هیچ کدام از برندها هم نتوانسته که ساعت اکودرایو را در قیاس با کیفیت سیتیزن تولید کند. در همه ی ساعت‌های سیتیزن از کوارتز استفاده شده و نمی‌توان دقت و عملکرد فوق العاده تکنولوژی کوارتز را انکار کرد. ساعت‌های اکو درایو سیتیزن قابلیت این را دارند که از هر منبع نوری انرژی مورد نیاز خود را تامین کنند.

متریال به کار رفته در ساعت‌های سیکو و سیتیزن

اگر بخواهیم این دو برند را از نظر کیفیت ساخت با هم مقایسه کنیم باید بدانیم هر دو برند ژاپنی از بهترین متریال استفاده می‌کنند. اما تفاوتی که در بین ساعت‌های سیکو و سیتیزن هست، در جنس شیشه‌ی آنها است که برای ساعت‌های غواصی استفاده می‌کنند.

سیتیزن در ساعت‌های غواصی خود از کریستال معدنی استفاده می‌کند، اما برند ساعت سیکو از کریستال کاردکس برای ساخت این ساعت‌ها استفاده می‌کند. به دلیل اینکه کاردکس مقاومت زیادتری نسبت به ضربه و خش در برابر کریستال معدنی دارد پس می‌توان گفت در این زمینه ساعت سیکو برتری دارد.

اما اگر بخواهیم این دو ساعت را از نظر بند و قاب با هم مقایسه کنیم باید بگوییم که ساعت سیتیزن سعی کرده است قاب‌های خود را ترکیبی از استیل ضد زنگ و تتانیوم بسازد. ساعت‌های سیکو همچون ساعت زنانه پولو بیشتر از استیل ضد زنگ ساخته شده‌اند.

متریال به کار رفته در ساعت‌های سیکو و سیتیزن

مقایسه این دو برند از لحاظ قیمت

در مقایسه‌ی قیمت برند ساعت‌های سیکو و سیتیزن باید بدانید که سیکو رتبه دوم را دارد و ساعت‌های خود را کمتر از ۱۰۰ دلار به فروش می‌رساند. این قیمت برای ساعتی با موتور مکانیکی اتوماتیک بسیار مطلوب می‌باشد. ساعت سیتیزن اغلب موتورهای کوارتز دارد و ساده‌ترین این ساعت‌ها قیمتی برابر با ۱۰۰ دلار دارد. اگر بعضی امکانات بر این ساعت‌ها اضافه شده باشد قیمت آن به ۲۰۰ الی ۴۰۰ دلار افزایش می‌یابد. البته سیکو یک کالکشن لوکس به نام گرند سیکو دارد که در آن ساعت‌هایی گران قیمت با متریال عالی وجود دارد.

و در آخر انتخاب ساعت یک امر کاملاً سلیقه‌ای است و اینکه چه ساعتی را می‌خواهید خریداری کنید به نیاز شما بستگی دارد که می‌خواهید کدام نیازهایتان تامین شود و کیفیت مطلوبی داشته باشد بسیار مهم است. ساعت سیکو و سیتیزن هر دو از بهترین برند ساعت‌های جهان هستند و شما با توجه به نیاز خود می‌توانید یکی از آنها را از مراکز معتبر خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *