وبلاگ واچ گروپ

تفاوت مچ بند و ساعت هوشمند؛ کدام یک بهتر است؟

تفاوت مچ بند و ساعت هوشمند

انتخاب مچ بند و ساعت هوشمند به خاطر ویژگی‌های مشترکی که دارند برای افراد به مشکل تبدیل شده است، ما در این مطلب واچ گروپ ایران با بررسی ویژگی‌ها و تفاوت‌هایی که با یکدیگر دارند به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

تفاوت مچ‌بند و ساعت هوشمند

مچ‌بندها و ساعت‌های هوشمند توانایی این را دارند که مثل ساعت مچی سنتی دور مچ هر فردی بسته شوند. ساعت‌های هوشمند به عنوان بخشی اضافه شده از گوشی هوشمند افراد است که به آنها این امکان را می‌دهد تا اعلان‌هایی مانند ایمیل‌ها و پیام‌های متنی و همچنین شبکه‌های اجتماعی، ویژگی‌های سلامت مانند ردیابی خواب شمارش گام و… را بررسی کنند. به علاوه ساعت‌های هوشمند می‌توانند این اجازه را به فرد دهند که بتوانند تماس‌های تلفنی را پاسخ و یا رد کنند.

مچ بند هوشمند نمی‌تواند بخشی از گوشی شما باشد و در عوض پوشیدنی ای مکمل است که داده‌ها را به تلفن همراه شما باز می‌گرداند. همچنین می‌توان گفت که بیشتر تناسب اندام گرا است به خاطر همین به آنها همچنین مچ بند تناسب اندام نیز می‌گویند. مچ‌بندهای هوشمند می‌توانند علائم حیاتی سلامتی شما مانند سطح استرس ضربان قلب اکسیژن خون خواب گام شمار و… را ردیابی کنند.

گذشته از تفاوت‌های بین ساعت هوشمند و مچ‌بند هوشمند از نظر کارکردشان هر دوی آنها از لحاظ سبک طراحی نیز متفاوت هستند. صفحه نمایش ساعت‌های هوشمند بزرگتر و با وضوح بیشتر است در حالی که مچ بندهای هوشمند وضوح کمتری دارند و همچنین صفحه نمایش آنها باریک‌ تر و کوچک تر است.

در عوض ساعت‌های هوشمند دارای سیستم عامل پیچیده‌ای هستند و مچ‌بندهای هوشمند برعکس آنها سیستم عامل سبک و ساده‌ای دارند به خاطر اینکه در مقایسه با ساعت‌های هوشمند از سخت‌افزار قدرتمندی برخوردار نیستند. موردی که ذکر کردیم تفاوت‌های بین ساعت‌های هوشمند و مچ بند هوشمند بودند، در ادامه مزایا و معایب این ساعت‌ها را توضیح می‌دهیم.

مزایای ساعت هوشمند

موارد زیادی مختص به ساعت‌های هوشمند هستند که آنها را به پوشیدنی‌های منحصر به فردی تبدیل کرده‌اند.

مزایای ساعت هوشمند

ویژگی‌های زیاد و متنوع

ساعت‌های هوشمند دارای فهرستی از ویژگی‌های گوناگون هستند که به افرادی این امکان را می‌دهند تا از آن برای هدف‌های گوناگون شان استفاده کنند. از نمایش اعلان‌ها گرفته تا امکان پاسخ به تماس ها ایمیل‌ها و همچنین متن‌ها همه این کارها را می‌توانید انجام دهید. این ویژگی‌ها به بخشی از گوشی شما تبدیل می‌شود به صورتی که می‌توانید اذان به صورت دستگاهی مستقل بهره ببرید.

صفحه نمایش بزرگتر

معمولا ساعت‌های هوشمند صفحه نمایش بهتر و بزرگتر و همچنین رزولوشن بهتری دارند که این موارد بسیار مهم و عالی هستند و منجر به این می‌شوند که کار کردن با آنها آسان‌تر شود.

نصب اپلیکیشن‌ها

تقریبا می‌توان گفت که همگی ساعت‌های هوشمندی که در بازار فروشگاه موجود هستند اپلیکیشن دارند و به شما این کمک را می‌کنند تا برنامه‌های ثالث را نصب کنید.

مزایای مچ بند هوشمند

مچ‌بندهای هوشمند توانایی این را ندارند که با ساعت هوشمند از نظر ویژگی‌هایی که دارند رقابت کنند ولی مجموعه‌ای از قابلیت‌های خاص و منحصر به فرد را دارند.

مزایای مچ بند هوشمند

ساختار جمع و جور

شمار زیادی از افراد علاقه خاصی به ساعت‌های هوشمند ندارند. مچ بند‌های هوشمند صفحه نمایش باریک و کوچک‌تری دارند و این موضوع منجر به این می‌شود تا این وسیله‌ها جمع و جورتر و سبک‌تر باشند و در نتیجه شما می‌توانید احساس راحتی بیشتری را در دست خودتان داشته باشید.

دوام باتری چشمگیر

بیشتر مچ بندهای هوشمند عوام بسیار بالای باتری را با یک شارژ معروف دارند. خیلی از آنها توانایی این را دارند که یک هفته کامل دوام بیاورند. می‌توان گفت که این موضوع در درجه اول دو دلیل دارد اولین دلیل آن کوچکتر بودن اندازه صفحه نمایش و دلیل بعدی آن رزولوشن کمتر است. از جایی که آنها ویژگی‌های خاصی را به عنوان گوشی هوشمند ارائه نمی‌دهند همچنین از سیستم عامل سبک‌تر نیز استفاده می‌کنند.

مقرون به صرفه

می‌توان گفت که حتی مچ بندهای هوشمند پریمیوم‌تر به اندازه قیمت ساعت هوشمند نیستند. همچنین اگر آنها را با ساعت‌های هوشمندی که قیمت مناسب‌تری دارند مقایسه کنید می‌توانید گزینه‌های مقرون به صرفه‌تری برای انتخاب را بیابید. مچ‌بندهای هوشمند پوشیدنی‌های بسیار مناسبی برای کسانی است که تنها می‌خواهند تناسب اندام و سلامتی خود را ردیابی کنند.

مقاوم در برابر آب

هرچند که ساعت‌های هوشمند و مچ‌بندهای هوشمند معمولاً در برابر نفوذ آب به خاطر داشتن گواهی IP68 و یا IP64 مقاومت زیادی دارند، بندهای چرمی که همراه با ساعت‌های هوشمند فروخته می‌شوند اگر در مدت زمان زیادی در معرض آب و رطوبت قرار گیرند امکان دارد که بافت خودشان را از دست دهند. مچ‌بندهایی که بند سیلیکونی و یا با بندهایی که با مواد مشابه به آنها ساخته شده‌اند دارند می‌توانند بدون هیچ مشکلی در برابر آب مقاوم باشند.

ما در این مطلب واچ گروپ در مورد تفاوت مچ بند و ساعت هوشمند اگر می خواهید از دیگر مطلب های واچ گروپ همچون تفاوت ساعت مچی سه موتوره با تک موتوره دیدن کنید می توانید به بخش بلاگ ما مراجعه کنید.

کدام یک از این ساعت‌ها برای شما مناسب‌تر است؟

ساعت هوشمند و همچنین مچ‌بندهای هوشمند هدف‌های گوناگونی را دنبال می‌کنند. و این موضوع به شیوه استفاده شما از این دو محصول بستگی دارد. اگر فردی علاقه مند به تناسب اندام و سلامت هستید و همچنین قیمت نیز برای شما اهمیت زیادی دارد ما به شما مچ بند هوشمند را پیشنهاد می‌کنیم.

ولی اگر می‌خواهید محصولی را داشته باشید که بتواند به عنوان بخشی از گوشی شما کار کند و همچنین اجازه این را دهد اعلان‌ها را ردیابی کنید و همچنین به تماس‌ها پاسخ دهید ساعت‌های هوشمند می‌توانند برای شما انتخاب مناسبی باشند. همچنین ساعت‌های هوشمند طیف بسیار گسترده‌ای از ویژگی‌های ردیابی تناسب اندام را نیز دارد و می‌تواند به اندازه مچ بند هوشمند برای شما کارآمد باشد، البته که ممکن است ویژگی‌های بسیار بهتری نیز داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *