وبلاگ واچ گروپ

ساعت مچی عقربه ای بهتر است یا دیجیتال؟ کدام یک را بخرم؟

ساعت مچی عقربه ای بهتر است یا دیجیتال؟

ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که ساعت مچی عقربه ای بهتر است یا دیجیتال؟ در صورتی که تمایل دارید یک ساعت اورجینال جدید تهیه کنید ممکن است که در بین این دو سبک از ساعت مردد باشید و نمی‌دانید که کدام نوع آن ساعت‌ها بیشتر به شما می‌آید. در ادامه این مطلب ما نگاهی به ویژگی‌های منفی و مثبت ساعت‌های عقربی و دیجیتالی می‌اندازیم تا در آخر شما با توجه به نیازتان تصمیم درست را بگیرید.

ساعت مچی دیجیتالی بهتر است یا عقربه‌ای

ما ساعت‌ها را به خاطر دلایل گوناگونی بر روی دست می‌بندیم و برای انتخاب آن فاکتورهای گوناگونی را در نظر می‌گیریم دلایلی مثل راحت بودن ساعت روی دست، مجهز بودن آن به ویژگی‌های گوناگون و همچنین امکانات گوناگون، شکل ظاهری آن و حتی قیمت و سلیقه در انتخاب ساعت مچی بسیار مهم هستند.

ساعت‌های غیر هوشمند به صورت عمده در دو دسته آنالوگ و همان عقربه ای و همچنین دیجیتالی قرار گرفته می‌شوند. از آنجایی که سلیقه‌ها مختلف می‌باشند افراد گوناگونی نیز به خاطر دلایل گوناگونی امکان دارد ساعت‌های عقربه‌ای و یا دیجیتال را انتخاب کنند.

ولی اگر برای انتخاب کردن ساعت جدید خودتان گیج شده باشید و نمی‌دانید ساعت مچی عقربه‌ای بهتر است یا دیجیتال، چگونه آن را انتخاب می‌کنید؟

انتخاب ساعت عقربه‌ای

انتخاب ساعت عقربه‌ای

ساعت‌های آنالوگ از مکانیزمی که در زیر صفحه نمایش آنها می‌باشد استفاده می‌کنند تا عقربه‌ها را حرکت دهند و زمان را به ما نشان دهند. در ساعت‌های دیجیتالی از تراشه‌های الکترونیکی و همچنین مدارهایی که زیر نمایشگر می‌باشند استفاده می‌شود تا ما زمان را بتوانیم به درستی متوجه شویم.

ساعت‌های آنالوگ دارای نمایشگر هایی هستند که ۱۲ عدد و یا خط کوچک بر روی آنها قرار گرفته است که با کمک دو و یا سه عقربه زمان به ما نشان داده می‌شود. ساعت‌های آنالوگ و یا عقربه‌ای در مقایسه با ساعت‌های دیجیتالی حس و حال کلاسیک‌تری دارند و به عنوان یک ساعت سنتی به حساب می‌آیند.

این دسته از ساعت‌ها در بازار از نظر شکل ظاهری و همچنین قیمت از تنوع خوبی نیز برخوردار است و افرادی که طرفدار سبک‌های کلاسیک می‌باشند این دسته از ساعت‌ها را به مدل‌های دیگر ترجیح می‌دهند. به علاوه برای کسانی که استایل رسمی دارند ساعت‌های آنالوگی انتخاب بهتری می‌تواند باشد. بهتر است بدانید که اغلب برندهای معروف ساعت سازی دنیا همچون برند ساعت سیتیزن و ساعت سیکو ساعت های آنالوگ تولید می کنند.

مزایای ساعت عقربه‌ای

ساعت آنالوگ مناسب برای موقعیت های گوناگون و استایل‌های گوناگون می‌باشند.

هیچگاه از مد نمی‌یافتند.

موتور این دسته از ساعت‌ها خیلی ماندگار می‌باشد و می‌تواند تا سال‌های زیادی کار کند.

از نظر شکل ظاهری و قیمتی تنوع خیلی زیادی دارند.

معایب استفاده کردن از ساعت‌های عقربه‌ای

نمایشگر خیلی از این دسته از ساعت‌ها در تاریکی دیده نمی‌شود.

ساعت‌های آنالوگی معمولاً فاقد آلارم تقویم و همچنین امکانات دیگر هستند.

در مقایسه با ساعت‌های دیجیتالی تا حدی گران‌تر می‌باشند.

اگر دقیق بودن زمان برای شما گزینه مهمی است این ساعت برای شما مناسب نیست.

انتخاب ساعت دیجیتال

ساعت‌های دیجیتالی زمان را به وسیله دقیقه و ثانیه به صورت دقیقی نشان می‌دهند به خاطر همین اگر برای شما ثانیه به ثانیه زمان مهم است این دسته از ساعت‌ها می‌توانند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشند.

ساعت‌های دیجیتالی ظاهرشان مدرن و اسپرت است و به صورت کلی انتخاب بیشتر افراد و نوجوانانی هستند که استایل اسپرت را می‌پسندند به علاوه دقت بالایی که این ساعت‌ها دارند آنها را به وسیله مناسبی برای ورزشکاران تبدیل کرده است.

به خاطر همین خیلی از افرادی که به فعالیت‌های بیرون از خانه مثل کوهنوردی، دوچرخه سواری و یا کارهای دیگری از این قبیل علاقه‌مند هستند می‌توانند این سبک ساعت را به دست ببندند.

مزایای ساعت‌های دیجیتالی

قیمت آنها به مراتب ارزان‌تر از ساعت‌های عقربه‌ای است.

سخت‌ترین و سرسخت‌تر برای تاب آوردن در شرایط سخت دارند.

امکاناتی مناسب برای ورزشکاران دارند.

مجهز به تقویم آلارم و کرنومتر می‌باشند.

در نشان دادن زمان دقیق هستند.

معایب استفاده از ساعت دیجیتالی

نمونه‌های ارزان قیمت ساعت دیجیتالی مقاومت خیلی کمی دارند.

امکان دارد که بد بودن کیفیت باتری در عملکرد ساعت تاثیر مهمی داشته باشد.

تنوع ظاهری که دارند کمتر از ساعت‌های عقربی است.

معمولاً این دسته از ساعت‌ها انتخاب گروه خاصی از افراد می‌باشد.

برای موقعیت‌های رسمی مناسب نیستند.

مزایای ساعت‌های دیجیتالی

ساعت مچی دیجیتال یا عقربه‌ای بهتر است؟

می‌توان گفت که با توجه به سلیقه و همچنین نوع نیاز خودتان باید ساعتتان را انتخاب کنید. اگر لازم دارید که به صورت دقیق از دقیقه و ثانیه مطلع شوید ساعت دیجیتالی می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. اگر می‌خواهید ساعتی داشته باشید که ظاهر آن کلاسیک باشد ساعت‌های عقربه‌ای بهتر به حساب می‌آید.

در این مطلب با ساعت مچی عقربه ای بهتر است یا دیجیتال؟ آشنا شدید اگر می خواهید از دیگر مطلب واچ گروپ ایران همچون خدمات از کجا بهترین ساعت مچی زنانه قیمت مناسب بخریم؟ مطلب دیدن کنید می توانید به بخش بلاگ ما مراجعه نماید.

ساعت دیجیتالی مناسب برای چه کسانی است؟

این دسته از ساعت‌ها بیشتر برای ورزشکاران و افرادی که سلایق اسپرتی دارند و کسانی که به واسطه کارشان باید زمان دقیقی را داشته باشند مناسب است. برای انتخاب کردن یک ساعت مشکلی در نظر گرفته شدن موقعیت‌هایی که می‌خواهید از آن ساعت استفاده کنید به علائم سلیقه و مبلغی که می‌توانید آن را بپردازید اولویت هستند.

همان گونه که سلیقه و مبلغی که مایل هستید آن را بپردازید اولویت دارند با توجه به بررسی کردن نقاط مثبت و منفی و همچنین امکانات ساعت‌ها نیز و به علاوه در نظر گرفته شدن سلیقه و نیاز می‌توانید خیلی راحت تصمیم بگیرید که ساعت مچی عقربه‌ای بخرید یا دیجیتالی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *