وبلاگ واچ گروپ

چند نوع ساعت مچی داریم؟

چند نوع ساعت مچی داریم؟

به احتمال زیاد خیلی از افراد تفاوت میان انواع ساعت‌ ها را نمی‌فهمند، اگر شما نیز از این دسته افراد هستید قرار است که بعد از خواندن این مطلب شگفت زده شوید. در اینجا ما انواع ساعت‌ ها را بر اساس ظاهر صفحه نمایش آنها، قابلیت‌ ها و استایل آنها بررسی می‌کنیم و به شما معرفی می‌کنیم. در نتیجه به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد دارید تفاوت میان ساعت‌ ها را به خوبی درک کنید تا انتهای این مطلب واچ گروپ ایران با ما همراه باشید.

انواع ساعت مچی

  • استایل و سبک
  • قابلیت
  • ظاهر صفحه نمایش

انواع ساعت مچی

انواع ظاهر صفحه نمایش در ساعت‌ ها

یکی از ساده‌ ترین راه‌ها برای طبقه‌ بندی کردن ساعت‌ های مختلف توجه کردن به صفحه نمایشگر آنها است. در حقیقت این ویژگی همان چیزی است که می‌توانید با دیدن ظاهر ساعت در مورد آن قضاوت کنید.

ساعت مچی آنالوگ

بی‌ شک صفحه نمایش آنالوگ یکی از قدیمی‌ ترین صفحه‌ های ساعت است. این دسته از ساعت‌ ها عقربه ساعت شمار، دقیقه شمار و همچنین بعضی اوقات نیز ثانیه شمار را دارند.

ساعت‌ هایی که صفحه نمایشگر آنها آنالوگ است بیشترین رواج را در سراسر دنیا دارند به خاطر همین با اطمینان کامل ما به شما می‌توانیم بگوییم که با کمی فکر کردن می‌توانید ساعت های آنالوگ زیادی را به خاطر بیاورید که زمانی صاحب آنها بوده‌ اید و یا اینکه از آنها را دیده‌ اید. همچنین برای اولین بار همه ما خواندن ساعت را از روی صفحات آنالوگ یاد گرفتیم.

ساعت مچی دیجیتال

این دسته از ساعت‌ ها نیز محبوب هستند و آنها از یک صفحه ال‌ سی‌ دی برای نمایش دادن زمان و بقیه اطلاعات روی ساعت استفاده می‌کنند. اگر می خواهید با تفاوت ساعت دیجیتال و آنالوگ آشنا شوید و اطلاعات بیشتری در مورد این دو نوع ساعت داشته باشید می توانید به مطلب تفاوت ساعت های دیجیتال با آنالوگ مراجعه کنید.

ساعت مچی هیبرید

این ساعت‌ ها تقریباً می‌توان گفت که ترکیبی از ساعت‌ های آنالوگ و هوشمند هستند، ساعت‌ های هیبرید در نگاه اول معمولاً شبیه به ساعت‌ های آنالوگ با عقربه‌ های ساعت شمار، دقیقه شمار و همچنین بعضی اوقات نیز ثانیه شمار هستند، ولی با این حال نیز امکان دارد که قابلیت‌ هایی مانند اندازه‌ گیری فعالیت‌ های بدنی متصل شدن به تلفن همراه و بقیه ویژگی‌ های یک ساعت هوشمند را داشته باشند.

ساعت‌ های هیبرید برای کسانی که ترجیح می‌دهند ساعتشان ظاهری شبیه به ساعت‌ های آنالوگ را داشته باشند و همچنین در عین حال دنبال یک ساعت با قابلیت هوشمند هستند بسیار مناسب است.

ساعت مچی لمسی

به خاطر اینکه ساعت‌ های هوشمند معمولاً قابلیت‌ های خیلی زیادی را ارائه می‌دهند داشتن یک صفحه نمایشگر لمسی توانسته است که تجربه کار کردن با این دسته از ساعت‌ها را راحت کند. یک مثال خوبی که برای این نوع از ساعت های لمسی می‌توان بزنیم ساعت‌ های هوشمند اپل هستند. هرچند که هنوز هم دکمه‌ هایی بر روی بدنه این ساعت‌ ها حس می‌شود ولی بیشتر عملکرد های آنها به وسیله نمایشگر لمسی انجام می‌شود.

انواع استایل و سبک ساعت

می‌توان گفت که این طبقه‌ بندی مربوط به جذابیت بصری کلیه ساعت است. یعنی اینکه ساعتی که انتخاب کرده‌ اید آیا برای استفاده کردن روزانه مناسب است یا در مواقع رسمی می‌توان از آن استفاده کرد.

ساعت مچی کژوال

دقیقاً مانند لباس ساعت‌ های کژوال و مناسب برای استفاده روزمره نیز از نظر سبک در دسته رایج‌ ترین ساعت‌ ها قرار دارند. ساعت‌ های کژوال هیچ احتیاجی به مراقبت‌ های ویژه ندارند و برای استفاده روزمره شما طراحی شده‌ اند. به خاطر همین است که مقرون به صرفه و با دوام هستند. این ساعت‌ ها مناسب‌ ترین هدیه برای کسانی هستند که با آنها چندان صمیمی نیستید.

ساعت مچی رسمی

برعکس سبک کژوال ساعت‌ های رسمی برای مواقعی مانند محیط‌ های رسمی و همچنین جلسات کاری بسیار مناسب هستند. این دسته از ساعت‌ ها به طور کلی ساده و همچنین ظریف هستند تا بتوانند استایل رسمی شما را کامل کنند. از طرف دیگر یک ساعت رسمی معمولا به شیوه‌ ای طراحی شده است که شما بتوانید خیلی راحت آن را زیر آستین، کت و پیراهن پنهان کنید.

قرار نیست که این دسته از ساعت‌ ها توجه‌ ها را به خودشان جلب کنند ولی هماهنگی آنها با کمربند، کیف یا کفش می‌تواند در ایجاد یک ظاهر جذاب و بی‌ نظیر کمک بسیار زیادی را به شما بکند.

برای ساده نگه داشتن ظاهر ساعت های رسمی بیشتر اوقات فقط عقربه ساعت شمار و همچنین دقیقه شمار دارند. در حالی که این دسته از ساعت‌ ها برایم کارمندان ادارات و وکلا انتخاب بسیار مناسبی هستند، و معمولاً مورد توجه مینیمالیست‌ ها نیز قرار می‌گیرند.

ساعت مچی فشن

همه افراد در مورد تعریف دقیق ساعت‌ های فشن و یکدیگر هم عقیده نیستند ولی در کل برای تعریف کردن این دسته از ساعت‌ ها می‌توان به تولید‌ های برند هایی اشاره کنیم که در ساعت سازی تخصص آنچنانی ندارند و صرفاً در حال تولید اکسسوری و پوشاک هستند.

ساعت مچی فشن

معمولا ساعت‌ های فشن به جای توجه کردن به کیفیت و تاریخچه ساعت به خاطر شهرت برند سازنده فروخته می‌شوند. شرکت‌ هایی که این دسته از ساعت‌ ها را تولید می‌کنند معمولاً بر روی برند سازی و زیبا شناسی بیشتر تمرکز دارند و از مواد اولیه و مقرون به صرفه برای ساختن ساعت‌ های فشن استفاده می‌کنند.

ساعت مچی لوکس

ممکن است که بحث خیلی زیادی بر روی این موضوع باشد که لوکس واقعاً یک سبک خاص از ساعت به حساب می‌آید و یا اینکه شهرت آن برند تجاری، لوکس بودن آن را تعیین می‌کند، وجود داشته باشد. با این حال نیز مطمئناً تفاوت‌ های معنی‌ داری در بین ساعت‌ های لوکس و فشن موجود است. معمولا ساعت‌ های لوکس به وسیله برند هایی تولید می‌شوند که سابقه خیلی طولانی مدتی در ساعت سازی دارند.

به علاوه بعضی از این برند ها با استفاده کردن از قطعات گران مثل طلا و الماس محصولات خودشان را لوکس معرفی می‌کنند.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد که بیشتر ساعت‌ های لوکس در کشور سوئیس ساخته می‌شوند. برند هایی مانند رولکس و هابلوت، برند سیتیزن تولید کننده‌ های معروف سبک ساعت لوکس هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *